tisdag 16 december 2014

Långvarigt Meniérèanfall

I torsdags när jag var på väg hem från stan så kände jag ett obehag mer än vanligt av att åka buss. När jag gick av så kände jag mig vinglig, men inte så farligt. I fredags så tror jag att jag mådde bra. Eller, så bra som jag mår. Men i lördags vaknade jag med jobbig vinglighet, dålig hörsel och tryckkänsla från höger öra. Det var samma i söndags och likaså igår. Valde då att ringa Öronkliniken igår för att jag stod inte ut. Dom ringde upp och då var inte min journal skriven sedan jag var där sist. Så hon skulle be sekreteraren skriva den och återkomma. Sköterskan ringde tillbaka några timmar senare och jag fick då en tid till Hörselenheten för hörselprov idag 10.30. Hade egentligen tid till min reumatolog idag också. Men jag avbokade den då jag inte alls visste hur jag skulle må. Och den var på eftermiddagen.
Mamma var så snäll att hon hämtade mig här hemma och skjutsade mig hem efteråt igen. Bashörseln var sämre än tidigare. Och ett typiskt anfall sätter sig oftast på bashörseln. Jag har ju konstaterad Meniérès på vänster öra och misstänkt även på höger. Nu antar jag att den blir fastställt. Jag äter dubbel dos vätskedrivande redan. Så jag ska be om att få rör i örat istället. Vi får se hur det går.
När jag kom hem började det snurra lite mer och jag fick mer tinnitus. Det är ett tecken på att anfallet är på väg att ge sig. Jag fick inget superanfall denna gång. Men det var så långt så det räcker gott och väl.

Nu ska jag ta min Enbrelspruta som jag helt glömt bort att ta och sen sova.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: