onsdag 1 april 2020

Sars-Cov-2, Covid-19, Corona

Ja det vad många namn detta virus. Eller nej. Viruset är Sars-Cov-2, sjukdomen den ger är Covid-19 och är en form av Coronaviruset.
Jag är rädd. Livrädd. Vissa dagar när jag går här hemma så känns det som en vanlig dag. Andra dagar är det helt surrealistiskt i hjärnan. Folk dör. Folk vårdas i respirator och även några i ECMO. Det är helt sjukt hur det kan bli så här. Sen att en del reser i Sverige (går ju inte att resa utomlands direkt nu) som om inget händer är för mig inte klokt.
Gör bara det du absolut måste göra. Jag sitter så gott som isolerad pga sjukdomar som gör mig mer mottaglig och även kan få en så mycket värre sjukdomsbild. 

Gör det ni kan för samhället nu. Bry er om andra också. 
Kämpa på! 

1 kommentar:

egertonbacchi sa...

Dining with the new TSI Stainless Steel ford Edge Titanium 2019
We now have two new steaks for the table, with stainless steel vs titanium apple watch the newly developed stainless titanium block steel handle that has ford escape titanium for sale been made from TSI stainless steel titanium blue with titanium dental a stainless