tisdag 24 mars 2020

Kämpar i motvind

Livet är ingen dans på rosor inte. Varför skulle det vara det för? Varför skulle jag någonsin få ett längre uppehåll från massa skit?
Är det inte lederna så är det magen. Men mest av allt just nu. Tröttheten. Andfåddheten och karantänen. Att inte kunna åka till Friskis&Svettis bara sådär är hemskt. Men, jag har valt det själv. Och jag tycker även att Sverige ska sättas i karantän. För folk är inte mer än egoister. Inte alla. Stannar du hemma från evenemang, om du känner minsta lilla förkylning osv så behöver du absolut inte ta åt dig.
Men folk fortsätter att gå ut halvsjuka. Går på krogen. Åker till Stockholm osv osv. Då är det faktiskt bättre om hela Sverige i tid sätts i karantän. Snart, mycket snart är det rejält försent. 
Men jag kämpar på. Tar promenader i min ensamhet. 
Har för första gången beställt mat från Ica. Dock så kommer jag åka och hämta varorna själv. Men då träffar jag inte många och man hämtar ute. 

Var rädda om varandra! 

Inga kommentarer: