onsdag 11 mars 2020

Jösses, det var längesen

Alltså, det har hänt så enormt mycket. Inte bara i livet men i världen och nu då även i Sverige. Jag är skraj. Jag är faktiskt rädd för Covid-19.
När man inte ens kan åka och handla för att det ekar tomt i hyllorna. Men folk är inte rädda. Nej inte då.
Idag kom det dock till Västmanland. Jag har 7 fysiska sjukdomar och tar immundämpande läkemedel. Jag är skraj. Men jag försöker ändå leva någorlunda som vanligt. Men, blir det värre så är det jag som håller mig inne. Med astma och andra andningssvårigheter (under utredning) så känns det inte himla kul att åka på just Covid-19 eller Sars-Cov-2 som själva viruset heter. Ja, det är ett Sarsvirus. Det sättet sig i lungorna.
Har pass imorgon på Friskis och Svettis. Men jag kommer hålla det passet. Sen får vi se hur det utvecklar sig här i Västerås. 

Jag måste sova. Men jag återkommer snart. Jag lovar. 

Ta vara på er! 

Inga kommentarer: