tisdag 28 augusti 2012

Hög sänka igen

Idag hade jag tid på reumatologen igen. Levde på hoppet att få börja med något biologiskt igen då jag inte alls mår bra.
Jag är så fruktansvärt trött hela tiden så jag orkar knappt göra något alls. Jag gör någon sak eller två en dag sen ligger jag dagen efter. Läkaren försökte skylla min trötthet på att jag äter sömtabletter, men till saken hör den att jag ätit samma som nu i 2 års tid. Varför skulle tröttheten komma just nu då? Det är likadan trötthet som jag hade innan jag var på reumatologen förra året för första gången. Så det köper jag inte att det beror på mina mediciner.
Sen så var sänkan hög igen, den ska ligga på under 27 tror jag att det är och nu är den på 55. Det är en förklaring för MIG varför jag är så trött. Han trodde inte det. Men jag VET att så är fallet. Men, det är inget att bråka om. Remicade är helt ute ur bilden då den efter uppehåll på 16 veckor och mera kan ge väldiga allergiska reaktioner och i värsta fall död, enligt min läkare, så var det inte på tal alls. Humiran är inte helt uteslutet att ta tillbaka och jag ska faktiskt ringa imorgon och fråga om jag inte kan börja snarast igen.

Fick recept på några nya alvedon, dom är på 665 mg och ska verka på ett litet annorlunda sätt. Så, jag ska testa och se. Men dom tar ju inte ner sänkan. Tyvärr.

Nej, nu är det snart dags för lite sömn, sjukgymansten imorgon bitti så bara att vara uppe med tuppen.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: