söndag 11 augusti 2013

När ska man säga stopp?

Ibland känns det som jag ger och ger och ger. Ringer när folk är ledsna för att sedan inte få svar och ingen som ringer tillbaka. Försöker finnas där i vått och torrt. Men när är det stopp? När har jag rätt att sätta stopp utan att vara taskig? Jag får alltid ont i magen när jag säger ifrån. Jag vet bara inte hur jag ska göra?! Snälla ge mig förslag. I 90% av fallen så är det jag som ringer upp vissa va mina vänner. Ibland får man inte alltid svar, så är det ju. Men för mig hör det till god ton att ringa upp när man ser att någon har ringt. Eller i alla fall skicka ett sms.
Jag vet inte hur länge till jag orkar. Jag vill heller inte explodera. Jag mår inte alls bra fysiskt. Men jag kämpar ändå för mina vänner. Men, jag orkar snart inte. Jag har huvudvärk dagligen. Och har haft det i 2 veckors tid. Men jag försöker finnas där i alla fall.

Jag vill helt enkelt kunna trycka på paus.

Inga kommentarer: