måndag 19 augusti 2013

Väntan

Har ju som jag skrivit innan blivit beviljad varaktig sjukersättning. Då får man pengarna samma dag som pensionen kommer, det vill säga den 18 eller 19 i varje månad. När man blir beviljad någonting så ska man ju söka allt annat också. AFA Sjukförsäkring och bostadstillägg. Det enda jobbiga är väntan på dessa beslut. Jag hoppas verkligen dom kommer snart. För att få in den summan jag fick in idag kan ingen leva på en månad. Eller, jo, det kan man väl. Men 7000:- är inget att skryta över. Men, jag gör det bästa av situationen. Dock hoppas jag verkligen att allt blir klart inom kort så man kan slappna av och släppa allt som har med beslut att göra. Det är jobbigt nog som det är.
Men, FK har i alla fall 30 dagar på sig från det att ansökan kom in. Och det gjorde den den 30 juli. Sen om dom väljer att vänta med utbetalningen till i september när jag får pengar nästa gång, det vet jag faktiskt inte. Vi får se helt enkelt.

Var till läkaren idag. Blev väl ungefär det jag hade räknat med. Virus. Vi får se vad som händer.

Snart dags att sova lite. Eller, mycket. Känns som att jag inte har så mycket att skriva om.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: