onsdag 21 augusti 2013

Oj, det händer en del nu

Blev ju som jag skrivit tidigare inlagd igår på MAVA för hjärtövervakning. För att se om det beror på hjärtat som jag svimmar.
Det hela började med att jag dom senaste gångerna jag svimmat fått så fruktansvärt ont i huvudet och det har suttit i i flera veckor. Svimmade ju igen i måndags och igår fick jag nog. Med grym huvudvärk ringde jag 1177 och hon tyckte jag skulle åka till akuten för en "skallobs". I fall att jag slagit i huvudet när jag svimmade. Så jag åkte in, hamnade på kirurgen och fick då halskrage då jag även har ont i nacken. CT av halsrygg och hjärna gjordes och det såg bra ut.
När jag väntade på röntgensvaren så sa jag till mamma att jag blir säkert skickad till medicinakuten efter det här. Och mycket riktigt. På kirurgen gick allt väldigt snabbt. På 2 timmar var jag klar där. På medicin var det en annan femma. Jag var där strax efter 16.00. Träffade läkaren 16.45 ca och hon sa att jag skulle läggas in. Nu fick jag äta, så mamma gick och handlade mat. Då blev jag hämtad och fick komma in på ett rum. Då var klockan strax efter 17.00. 19.00 gick jag och frågade vad jag väntade på. Visste ju redan att jag skulle bli inlagd. Men fick träffa en till läkare, som frågade samma frågor som på kirurgen och gjorde samma undersökningar. Efter det så sa jag åt mamma att åka hem. Jag skulle ju bara vänta på att få komma till avdelningen.
Efter 20.00 så kom en tjej från MAVA och skulle hämta mig. Men jag hade inget ID-band ingenting. Det ska personalen på akuten sätta på. Samma med PVK, men inget var gjort. Så ID-band fick jag på akuten och PVK:n satte dom på MAVA.
Telemetrin kopplades på och jag fick lite att äta.
Dom fick en svimning registrerad som dom ville ha. Och, hjärtat orsakar inte mina svimningar. Men, blodgasen är lite för låg. Och läkaren som var in i dag ville även göra ett ultraljud på hjärtat. Varför vet jag inte. Vi får väl se.

Nästa vecka blir en värstingvecka för mig.

Tisdag ska jag till diabetessköterskan. Onsdag har jag fått tid för EEG. Torsdag ska jag får Remicadebehandling och slutligen på fredag ska jag till Neurologen. Det blir riktigt jobbigt för mig att orka det. Men, jag måste. Alla 4 saker är jätteviktiga. Måste få ordning på allt nu.
Skönt att det händer saker. Men samtidigt är det jobbigt att det ska vara så här. Vill vara så frisk som det bara går med dom diagnoser jag redan har. Räcker inte det?

Dags att sova snart. Ta vara på er!

Inga kommentarer: