onsdag 27 augusti 2014

Enbrelinjektion


På grund av min Ankyloserande Spondylit så tar jag sprutor en gång i veckan. Jag har inte pennan utan vanliga sprutan. Jag ser nog både fördelar och nackdelar med det. Innan, när jag hade Humira, så hade jag penna. Det var bara sprita, sätta pennan mot låret och trycka på en knapp så gjorde den allt själv. Slapp sticka in nålen osv. Men, det gjorde ont eftersom det gick så fort. Man har lite mer kontroll med spruta. Så, när jag skulle få Enbrel så tyckte min läkare att sprutorna är säkrare än pennorna, så då valde jag ju det han tyckte var det bästa. Så, på detta klipp jag delar så ser ni hur det går till. Strunta i hur det ser ut runtomkring.

Detta är nog kanske inte så intressant. Men det är min verklighet. Imorgon är det dags igen.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: