måndag 18 augusti 2014

Psykolog

Idag var jag hos min psykolog för första gången sedan i april. Det har hänt mycket i mitt mående. Tyvärr till det sämre. Men jag var ärlig i allt. Jag tjänar inget på att ljuga. Eller undanhålla sanningen.
Blev ett mycket bra samtal, men jobbigt så klart. Mycket drag av en av mina diagnoser har visat sig i somras. Och ja, jag har dissocierat, för er som tvekade på det. Dock bara enstaka gånger. Inte alls som förr. Det har hänt händelser som jag aldrig kommer ta upp här. Vi kommer fokusera på min kräkfobi och mina drag från min borderline. Eller, emotionell instabil personlighetsstörning.

Imorgon ska jag till min psykiatriker för första gången sedan i januari. Det behövs verkligen. Jag klarar inte det här ensam.

Torsdag, ja då är det reumatologen som gäller. Och en del annat resten av veckan.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas så att du får hjälp att må bättre!
Är inte så bra på att kommentera men tittar in här emellan varven.
Lycka till!
Kram Lisa!

Lina sa...

Kommer nog bli bättre. Hoppas jag. Men med hjälp av psykolog och arbete från mig själv så blir det nog bra.
Tack för kommentaren
Kram