tisdag 28 oktober 2014

Bloggtorka

Har inte alls haft motivation att skriva. Vet inte vad jag ska skriva om.
I söndags åkte jag och mamma till en kär vän och hennes familj i Jakobsberg och hälsade på. Det var riktigt mysigt, men tiden gick allt för snabbt. Det blev helt spontant.
Vad mer? Jo, jag har fastnat lite för att göra egna kort, scrapbooking (stavning?). Det är inte billigt. Eller jo, det beror alldeles på vad man köper för något.

Mitt blodsocker bråkar fortfarande och jag blev igår erbjuden läkemedlet Victoza som är spruta, men inget insulin. Jag har dock bara hört väldigt dåligt om Victozas biverkningar som är illamående, kräkningar och diarré. Dom är riktigt vanliga, speciellt i början. Men, många mår illa av den även efter några veckor. För den gör så att magsäcken tömmer sig mer långsamt och det ger en otäck mättnadskänsla. Jag vet att det finns positiva saker med den också. Att alla inte mår dåligt av den. Men med den enorma kräkfobi som jag lider av så nej. Det går inte. Magkatarr och reflux ger den också. Jag äter så mycket Omeprazol som man får äta. Jag behöver inga mer magbesvär.
Så imorgon sänker jag min dos Salures med en halv tablett. Den ökar nämligen sockret. Så får vi se hur det går. Håll tummarna.

Just nu är jag tacksam över min mamma och mina katter. Älskar dom över allt.
Självklart är jag tacksam för er vänner som väljer att finnas där. Tack

Ta vara på er!

Inga kommentarer: