torsdag 27 augusti 2015

Metallicas spelning 22/8 2015 Ullevi

Vi var över 63.000 människor som var och såg Metallica i lördags. Det var riktigt mäktigt. Dock väldigt varmt och jag var trött. Men det var magiskt. Sitter och lyssnar på konserten nu, den har släppts på deras hemsida för nedladdning. Betalar gärna runt 10 dollar för MP3. Det är verkligen värt det. Man lever sig tillbaka. En del bitar är lite suddiga men dom kommer mer och mer. Vi satt nästan högst upp och det var lite för högt upp. Sen att vi hamnade på pensionärsbänken är ju en annan femma. Inget drag där inte. Jo, på mig haha. Jag gormade och sjöng med.
Efter det var slut så försvann alla bara pang. Ullevi tömdes väldigt snabbt. Det var ganska häftigt att se hur snabbt 63.000 kommer ut. Jag valde att gå för min mamma och min moster. Men snacka om att det tog tid att ta sig till hotellet. Det var ju mängder med folk som skulle åt alla håll. Men jag hade sällskap i telefonen av Anneli.
Det var en magisk kväll. En del ångest, en del rädsla för att få yrsel. Men jag klarade mig.
När jag väl kom till hotellet så var allt ätbart i princip slut. Blodsockret var lågt kan jag säga. Så blev att köpa kalla pannkakor. Inte jättegott, men det och en halv påse dillskruvar så klarade jag mig till morgonen.

Väl hemma så har allt varit kaotiskt med sjuk katt och akutbesök idag hos veterinären. Det visade sig att hon var riktigt kraftigt förstoppad. Det trodde jag inte. Men, man vet inte allt. Så nu blir det återbesök på måndag med fina Miina.

Det var en liten uppdatering. Mer kommer det lovar jag. Men jag är helt slut just nu.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

khelmela sa...

Åh vad kul att det gick bra alltihopa. <3 Jag var på Metallica 2009 i globen. Den gången de ställde in dessvärre men de gjorde spelningen senare någon månad. Som plåster på såren p.g.a. att det blev inställt så fick man en speciell t-shirt samt ladda ner alla låtar via deras hemsida gratis. Det är helt magiskt när man lyssnar på dem, som du skriver "man lever sig tillbaka". <3

Trist med kissen, men tur att det finns hjälp att få. Hoppas katten kryar på sig. <3

Kram

Lina sa...

Jag skulle gått när dom ställde in. Men mådde för dåligt. Sen sålde jag biljetterna tills dom kom tillbaka. Tyvärr. Jag har sett dom 2 gånger innan dock, 2004 på Ullevi samt 2007 på Stockholms Stadion. Mäktigt är det allt.
Hoppas få se dom en gång till i alla fall. <3

Jag hoppas det ordnar sig med katten. Den andra har ju astma. Jag har aldrig haft en frisk katt. Aldrig.
Varma kramar