måndag 8 februari 2016

Massor

Det händer saker. Det går framåt trots att det är grymt jobbigt emellanåt. Det som är jobbigast just nu är älskade Zaphire. Jag ser hur buset bara lyser i ögonen på henne. Hur det spritter i kroppen. Men hon har ont och börjar hon busa blir hon tillsagd. Miina har det lika jobbigt men utan smärtan. Tänk dig att vara katt. Zaphire fyller 4 i april och Miina 2 år i april. Att då inte kunna busa eller att ens kompis inte får busa med en. Det skär i mitt hjärta. Riktigt hårt. Jag hoppas på att få operation för Zaphire, det går lite snabbare att återhämta sig (vad jag läst och hört) samt att hon kanske slipper artros som dom lätt får utan operation. Jag förstår att hon kommer ha det riktigt jobbigt i början. Och att det kommer vara ännu mer smärta. Vi får se. Veterinären ringer på onsdag.
Sen så har det firats här idag. Jag kommer inte gå in på det riktigt än. Men jag återkommer om det längre fram. Men det blev god tårta och bulle. Jag känner mig i alla fall grymt stolt över att jag står ut.

Smärtan då. Jo, jag fick ju tillåtelse att höja mina norspanplåster till 10 mikrogram/timme från 5. Men det har jag ännu inte gjort. Och jag har faktiskt inte behövt det än. Känns dock skönt att veta att möjligheten finns. Det är så skönt att kunna sova utan allt för svår smärta. Lite kommer jag ju få stå ut med livet ut. Men lite kan jag faktiskt ta. Ska lämna nya prover till reumatologen runt den 22/2 sen så ringer min reumatolog upp mig den 29/2. Får hoppas att mina värden är lite bättre då. Annars ska man nog börja tänka på att byta till ett annat biologiskt läkemedel längre fram.

Igår var det dop för min brorsdotter Peg. Jag hade problem med min Merieres men jag ville verkligen komma iväg. Och det gjorde jag även om jag inte alls var med hela tiden mentalt. Men ibland får det vara så. Jag var ju där fysiskt i alla fall. Träffa släkten. Alltid trevligt. Men så kom ju den ordentliga yrseln tidigt i morse.

Många tankar. Mycket som händer och jag hoppas på det bästa på alla sätt och vis. När det gäller mig, min framtid och självklart katterna.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: