onsdag 20 april 2016

Neurologen all over again

Ni som följt min blogg ett tag vet att jag varit till neurologen några gånger för utredning av en del konstiga symtom, bland annat domningar lite här och var. Men det har inte blivit någon mer diagnos än Melkersson Rosenthals Syndrom. Det är jag ju självklart glad över. Inget har visat på MS tack och lov. Då.
I augusti så började jag se en fläck i synfältet på höger öga. Denna har blivit lite större och dom har inte hittat någon orsak alls. Jag har gjort alla möjliga undersökningar. Men det har inte visat på något. Däremot så ser man lite förändringar på samma ställe när jag gjorde synfältsundersökning redan i mars 2014. Men man tänkte inte på det då då det var så lite. Men utöver det så har jag fortfarande domningar här och var. Det som tillkommit är att jag har fått domningar i underlivet. Först kändes det som att jag fått framfall. Men det var det inte och det visade sig att känslan kom av att jag inte har känsel i dom yttre blygdläpparna. Jag känner dom inte när jag sitter. Så det känns som framfall. Tack och lov så är det inte konstant. Men det kommer och så sitter det i några dagar eller någon vecka. Riktigt obehagligt. Jag sökte VC efter att jag varit på Kvinnokliniken och det blev direkt en remiss till Neurologen. Jag trodde att jag inte ens skulle få komma dit. Ögonmottagningen har ju redan gjort MR av hjärnan osv osv. Så jag trodde remissen bara skulle gå tillbaka, men det gjorde den inte. Och fredag den 13 maj ska jag dit. Känns riktigt läskigt denna gång. Jag vet inte vad jag har att vänta. En till lumbalpunktion? Det är ju inte det roligaste man kan göra. Men måste jag så måste jag. Men jag hoppas ju att jag slipper så klart. Men den turen tror jag inte jag har denna gång.
Så snälla, håll alla tummar därute. Och håll tummarna att det inte är något allvarligt.

Nu måste jag lägga mig. Jag ska till min reumatolog imorgon.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Lunacy sa...

håller tummarna <3

Lina sa...

Tack vännen <3