söndag 26 juni 2016

Ångest, regn och känslor

Man ska inte alltid tänka om. Men jag tänker väldigt ofta tänk om. Det är inte riktigt det lättaste att tänka bort. Det är väldigt mycket på gång just nu. Det är många bollar och frågetecken i luften. På onsdag så kommer det både bli skrämmande och samtidigt spännande. Då kommer inte liten Wimsa till oss.
Ingen kommer någonsin att ta Miinas plats, eller Zephyrs plats. Men Zaphire är endast 4 år gammal och hon behöver en lekkamrat. Tror vi. Jag känner dubbelt inför detta. Därför kommer vi att veterinärbesiktiga henne på torsdag. Det känns som det enda rätta. Samt att hon då även får sin första spruta och även chipmärks. Jag vet att det borde dom som äger katten nu ha gjort och jada, jada. Men nu är det inte så och vi har tingat henne. Men vi vet vem hennes pappa är och vi vet vem mamman är. Det är inge inavel eller liknande och hittills så har hon varit pigg och frisk. Bilder kommer komma när hon har installerats här hemma och vi märker att Zaphire tolererar den lilla. Och ja, hon ska heta Wimsa. Det är det inget att prata om. Ni får tycka vad ni vill om det namnet.

Idag har mina känslor varit som vädret. Ångest och kaos inom mig. Regn och kaos utanför. Men det kanske passar bra ihop. Jag är trött på regn. Kan ni förstå? Jag, Lina trött på regn? Jag måste slagit i huvudet någonstans. Vill i och för sig inte ha 30 grader heller. Men hallå, regnet slipper jag gärna.
Sen tror jag att jag får mycket ångest av min huvudvärk som alltid finns där. Man kan bli galen för mindre. Men jag försöker leva på ändå. Jag hade ju yrsel i 2 veckors tid. Tack och lov har det blivit bättre i alla fall. Så imorgon blir det återigen gymmet. Men denna gång på förmiddagen. Hatar förmiddagar, men ska upp tidigt och ringa samtal så då kan man lika gärna passa på. Vila kan man göra efteråt. Sen ska det monteras lite stolar osv inför Wimsas ankomst. Så det inte står en massa kartonger överallt.

Vad tycker ni? Ska jag försöka stå på crosstrainern 30 minuter i sträck imorgon? Jag har gjort 20 minuter som mest i ett svep hittills. Funderar på att utmana mig imorgon. 30 minuter försöker jag med i alla fall.

Köpte en ny klänning förra veckan som kommer från Hangmatta.com. Jag fullkomligt älskar den. Visst att jag måste ha linne under för att inte visa hela brösten. Jag har ganska så stora bröst så då får man lätt det problemet. Men jag tycker inte det syns direkt att jag har linne under.

Gillar den riktigt mycket


Nu är det dags att sova. Imorgon är en bättre dag. Förhoppningsvis. Och till vissa av er därute. Jag älskar er av hela mitt hjärta.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: