torsdag 9 juni 2016

Känner mig inge vidare

Ett deppinlägg. Orkar ni inte läsa så sluta här och nu. Eller vad ni nu vill.
Idag har varit en dag när jag bara inte har velat någonting. Jag har varit ledsen och haft huvudvärk och känt mig allmänt bara riktigt låg. Så vad har jag gjort då? Jo, legat i sängen. Ätit frukost. Legat mer i sängen. Ätit mat. Legat i soffan. Och nu blir det lite mer soffhäng innan det är sängdags igen. Upplyftande dag har det inte varit. Men jag är riktigt låg av någon anledning.
Jag är ledsen och saknar Miina. Jag är ledsen över att Zaphire är ensam. Jag är ledsen över det och det och det!!! Ungefär så.
Men är så tacksam över att det med mitt frikort för läkemedel har löst sig. Tack Mamma & Pappa. Det betyder massor. Jag börjar ju som sagt en skuldsanering nu och det har varit kaos och högt och lågt innan. Men nu ska det bli bra.

Sen den där jävla huvudvärken kan ta och flyga all världens väg tycker jag. Jag har ju oftare huvudvärk än att jag inte har det. Hatar det. Fy farao vad jag hatar huvudvärk. Man tycker ju att det borde bli ett normaltillstånd, men nej, det kommer det aldrig bli för mig. För det är så fruktansvärt jobbigt.

Jag borde kanske lägga mig tidigt idag? Jag borde göra min mindfulnessövning som jag ska göra dagligen. Men när jag känner mig så här så har jag väldigt svårt att koncentrera mig på det. Men jag vet ju att det är dessa dagar man egentligen behöver det som mest. Men idag orkar jag verkligen inte.

Nej, lite Nurse Jackie innan sängdags är aldrig fel.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: