lördag 25 juni 2016

CBCT, kåkkirurg och bettfysiolog

För ca 3 veckor sedan var jag i Eskilstuna och gjorde en CBCT av mina käkar. I min journal från käkkirurgen här i stan står det:
Röntgenutlåtande höger käkled: Caput ligger posteriort i fossan. Inga strukturella förändringar ses.
Vänster käkled: Caput ligger centralt i fossan. Caput är lätt avplanat superiort. Inga tecken på pågående sjukdomsaktivitet ses i käklederna.

Bedömning: Bedömer att patienten bör komma för en diskussion samt att ta foton, avtryck för modeller. Jag fick tid den 26 juli då min käkkirurg gått på semester.
Men innan dess ska jag till bettfysiologen den 4 juli. Förhoppningsvis så kan jag få sömnskenor innan han går på semester. Men det kanske någon annan kan hjälpa mig med när avgjutningen väl är gjord. Men jag antar att jag kommer behöva operera käkarna. Det är bara en känsla som jag har. Men kan det hjälpa mig med huvudvärk och liknande så är det verkligen värt det. Eller ja, jag vet inte. Men det kan det vara värt i alla fall. Jo, så får det vara. Det får vara värt det. Om det nu blir så. Men det känns iaf så.

Hade tänkt att skriva ett längre inlägg, men det blev inte så. Det blir en annan dag. Jag har lovat mig själv att jag ska blogga mer.

Ikväll blir det ost och kex och någon bra serie eller film.

Ta vara på er!

Min nya hårfärg. Jag är riktigt nöjd, men ska fylla på färgen lite

Inga kommentarer: