måndag 16 maj 2011

MRT

Imorgon, tisdag, ska jag genomgå en magnetröntgen av bröstrygg, korsrygg och ländrygg. En undersökning som tar ca 1 timma. Att ligga i ett smalt rör i en timma känns inte så lockande. Sen att jag har fått tid 18.10 gör inte saken bättre. Då ska man gå hela dagen och vara nervös. Enligt kallelsen är öppningen 60 cm i diameter. Dvs inte direkt mycket plats.
Vi får se om jag pallar med. Annars får dom faktiskt boka en ny tid och ge mig lite lugnande. Men det har gått innan och jag har då gjort hjärna, ryggmärg och rygg på samma gång och då tog det 90 minuter, så 1 timma borde gå. Jag har valt ut en cd att lyssna på för att slippa höra hur det dunkar i maskinen.

Om ni vill så får ni gärna hålla tummarna för mig imorgon 18.10. Då blir jag så tacksam.

Inga kommentarer: