måndag 30 maj 2011

Läkarsamtal 30/5 2011

Imorse ca klockan 09.00 hade jag telefontid med min reumatolog. En riktigt bra läkare. Jag är så tacksam just nu med mina läkare. Dom skriker inte psykfall så fort dom ser mig. Men iaf. Hon sa som i brevet (läs inlägg nedan) att jag har inflammation i bäcken och ländrygg och att den var kraftig så nu måste det sättas in ordentlig behandling. Sänkan är fortfarande över 80, min kropp mår inte bra helt enkelt.
Så i veckan kommer jag att få pneumokockervaccin (lunginflammation) och ca en vecka efter det så börjar jag med metotrexat (cellgifter). Känns ganska obehagligt tycker jag, men med den inflammationen jag har i kroppen just nu så blir jag bara sämre. Måste till något kraftigare och spara på kroppen när det gäller kortison. Äter 10 mg prednisolon nu och det ska tillslut vara 0.
Så vaccin, sen metotrexat, som jag kommer ta 1 gång i veckan och sen till hösten blir det troligen remicade (biologiskt läkemedel). Kommer även då att börja med plaquelin (malariamedicin som också är bra mot ledvärk). Händer en hel del just nu. Hjälp!
Remicade är ganska nytt, har bara varit godkänt i Sverige sedan 1999 så man vet inte vad långtidsbiverkningarna blir. Men jag kan inte leva som jag gör nu heller.

Nu vet ni vad som händer. Om någon läser. Snart dags att sova.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: