söndag 1 maj 2011

Reumatologbesök 29/4 2011

Jag har äntligen varit på reumatologmottagningen. Jag fick träffa en riktigt bra läkare och jag var inne i över 1 timme. Vi resonerade fram och tillbaka om vad som ska göras och inte göras. Just nu är det tack och lov inte aktuellt med cellgifter. Fick göra ett PPD-test (för att utesluta att jag har TBC som ligger latent) och även lämna Hepatit B och C prov. Detta pga att om jag ska få dom lite nyare medicinerna så kan det dra igång en latent TBC då dom sänker immunförsvaret.
Vi skulle efter besöket åkt direkt ner till Gbg över helgen för att träffa min kusin och hennes familj. Men då läkaren avrådde mig från det så valde vi att inte åka. Jag kunde bli så mycket sämre då jag har en sjukdom som blir värre av att vara stilla. Jag har nu fått en kortisondos som kommer vara tillsvidare. Men jag ska sänka dosen om 4 veckor. Jag hoppas så att smärtan försvinner eller iaf blir lite bättre.
Jag kommer få göra en magnetröntgen av hela ryggen och även bäckenet. Jag hatar verkligen MRT. Men man behövde tydligen se om jag hade vätskefyllnader vid skelettet osv.
Sen ska jag tillbaka imorgon måndag och träffa sköterska och sen läkaren akut inom 4 veckor igen.
Har fortfarande hög sänka. Den ligger fortfarande på över 80 och ANA var förhöjt också. Känns som att allt bara blir blä!

Nu vet ni vad som händer med mig just nu.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: