onsdag 19 november 2014

Läkarbesök samt gym

Idag har jag lyckats med 2 läkarbesök samt tränat på gymmet för första gången på över ett år.
Jag tränade ju på Friskis & Svettis i våras, dock på jympa. Men just nu fungerar det inte med min kropp. Så jag är åter på gymmet på sjukhuset. Det är ett fullt utrustat gym. Så det är inte bara 3 maskiner eller så.
Läkarbesöken var hos min läkare på psyk samt en ny läkare på öron.
Båda gick bra och jag lärde mig en hel del på öron. Och det ser ut som tidigare, att jag har Menieres sjukdom på båda öronen. Ska försöka boka in ett hörseltest nästa gång innan eller efter ett anfall. Men läkaren var riktigt bra. Fick primperan utskrivet för illamående vid yrselanfallen och det känns lite tryggare. Det finns nämligen inget man kan göra när man väl fått ett anfall. Bara rida ut det.

Hos min läkare på psyk så grät jag mest. Jag grät över Zephyr och jag grät över annat också, men det orkar jag inte ta upp här. Men det har med en del hets att göra.
Jag har verkligen en toppenbra läkare. Haft henne sedan jag började inom psykiatrin 2002. Och jag har tur. Det är inte alla som haft sina läkare så länge.

Nog om det. Imorgon ska mattes lilla tjej kastreras. 7 månader är hon nu och det börjar bli dags. Så just nu är det fasta för båda katterna som gäller. Ena blir bestraffad för att den andra måste fasta. Men så är det ibland.
Så när vi lämnat in Miina på Aros Veterinärcentrum så ska jag direkt till psykologen. Fullt ös.

Nu måste jag sova. Men ta hand om er!

Inga kommentarer: