söndag 23 november 2014

Min diabetes

Uppdaterar lite om hur det går med diabetesen och insulinet. Jag har kontakt med diabetessköterskan en eller två gånger i veckan. Jag är upp i sammanlagt 22 enheter Humalog Mix 50. Det är en väldigt liten dos. Jag tar största dosen på 15 enheter till frukosten. 7 enheter tar jag klockan 18.00. Mix menas att det är både snabbverkande insulin samt långtidsverkande, det verkar i ca 15 timmar. Här är det alltså 50/50.  Mitt blodsocker är nu nästan på normala värden. Nackdelen är att man kan gå för lågt också. Nu när jag börjar träna så får jag ha lite mer koll så jag inte går för lågt. Dock tjatar min diabetessköterska fortfarande om Victoza. Men, jag vägrar. Läser ni biverkningarna så kanske ni förstår mig.
På tisdag ringer min diabetessköterska igen. Får se om hon är nöjd för en gång skull.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: