onsdag 26 november 2014

Migrän

Igår så kräktes Miina. Något hon normalt inte gör. Nej, alla katter kräks inte normalt sett. Sist hon kräktes hade hon ju ätit hörlurar och blev inlagd på Strömsholm, men slapp tack och lov operation och allt kom ut som det skulle.
Därav att jag fick lite smått panik. När jag tog upp det så kände jag hårda bitar i det. Då har hon knaprat på en rottingkorg som vi haft till katterna att sova i.
Ringde Aros Veterinärcentrum, där vi brukar gå och får rådet att avvakta eller ringa till Strömsholm. Jag ringer dit och dom säger att jag ska försöka få i henne konserverad sparris. Men att det kan vara svårt. Jag skyndar mig iväg till affären och köper vit sparris. Och dra på trissor, hon äter det med god aptit. Tyvärr kräktes hon upp sparrisen lite senare och här var min migrän redan ett faktum. Klockan 19.00 bestäms det att det blir er tripp till Strömsholm, igen. Nästan på dagen en månad sedan vi var där. Huvudvärken satt i trots 750 mg Pronaxen och 2 665 mg Alvedon.
Vi kom in ganska snabbt och veterinären frågade om Miina var tillbaka. Det var samma veterinär som sist. Hon klämde och kände, till saken hör att Miina kastrerades i torsdags förra veckan, så självklart var hon lite öm i buken. Men dom tyckte att hon kunde få följa med hem och så fick vi en tid för ultraljud idag klockan 09.00. Vi kom hem och huvudet dunkade på. Miina fick lite mat för att sedan fasta över natten. Vi fick även rådet att om hon mådde bra och var sig själv att återbuda ultraljudet och avvakta. Imorse så hade hon inte kräkts mer, varit på lådan och busade som vanligt. Ringde och avbokade ultraljudet, och det var dom helt med på. Det var ju personalen från igår kväll jag pratade med.
Efter det så drack jag ett glas fil och tog 750 mg Pronaxen igen och en Stesolid för att slappna av i musklerna.
Somnade men vaknade med huvudvärk fortfarande. Upp, tog insulin och åt frukost. Svalde 2 665 mg Alvedon och la mig. Nu var jag rätt less på huvudvärken. Sov till och från. Och har under kvällen också fått tagit värktabletter. Hoppas verkligen jag får sova nu och att värken är bättre imorgon.
Jag hatar att ha huvudvärk. Min mage tål ju heller inte så mycket värktabletter som jag tagit. Så kommer inte må så bra imorgon.

Och om ni undrar varför Miina äter på saker så tror vi att det blivit lite av en fix idé när hon bytte tänder. Och att det kommer växa bort. Miinasäkrar så gott det går just nu.

Ta vara på er och god natt!

Inga kommentarer: