torsdag 25 juni 2015

Ösregn

Igår skulle jag ta veckans första promenad. Varit dåligt med det pga svår huvudvärk efter besöket hos sjukgymnasten i måndags. Men igår skulle jag ta en promenad. Solen sken och jag började promenera. Då ser jag svarta moln komma in. Hade jag paraply med mig? Nej. Det var ju strålande sol när jag gick. När jag kommit halvvägs till min mammas jobb så börjar det regna. Min otur alltså. Kände mig lätt dränkt när jag väl var framme.
Sen idag så var jag och hälsade på en vän som är inlagd. Solen sken och jag skulle gå en sväng innan jag gick hem tänkte jag. Märk väl, solen sken. När jag återigen kommit en bit på väg så börjar det mörkna. Inte nog med det, jag irrade bort mig totalt. Känner inte till Klockartorpet samt Viksäng så mycket så jag bara irrade omkring.
Vad tror ni händer? Det börjar ösa ned. Jösses, det var värre än igår. Så mitt i det så får jag ett sms från mamma "Jag hoppas att du inte är ute och går". Hehe, tyvärr var jag ju det. Så snäll som hon är så hämtade hon upp mig.

Hoppas på bättre lycka imorgon när jag ska gå hem från sjukgymnasten. Håll tummarna för att det går bra. Annars får jag klafsa hela vägen hem.

Dags att sova.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: