söndag 28 juni 2015

Värme och värk

Värme och värk brukar ju vara något positivt. Många med reumatisk värk eller så brukar må bra av värme. Jag är tvärtom, jag får så ont av värmen så det är inte klokt. Speciellt när värmen kommer. Och tydligen ska vi få ännu varmare än idag. Tycker om sommaren. Önskar att jag fick må bra också. Ibland blir jag riktigt bitter över mina sjukdomar. Ikväll en en sådan kväll när jag önskar jag vore frisk. Jag vet att friska också lider av värmen. Det är inte det. Vill bara få slippa värk. Slippa min Menieres som gör livet till ett helvete ibland. Oron för anfall. Fick jag välja bort en sjukdom. Bara en. Så skulle det inte bli min Ankyloserande Spondylit. Det skulle bli min Menieres. Tycker den hindrar mig mer än min reumatism.

Värmen kommer troligtvis fortsätta. Skönt på ett sätt. Plåga på ett annat.

Ny vecka nalkas. Så dags att sova.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: