onsdag 8 juli 2015

Angående mitt inlägg innan

Att jag skrev om att avsluta livet när jag känner att det är tid för det är inget jag bara skrev.
Det är verkligen så jag tänker och känner. Det som är det värsta i mitt liv är den där jävla Menieres sjukdom. Den är oberäknelig, vidrig och det finns inga bra läkemedel för den. Därav att jag känner att jag kanske inte orkar leva livet fullt ut. Sen har jag ju tyvärr dubbelsidig Menieres också. Så båda öronen kan ge mig anfall. När som helst.
Nu är det inte så att jag går och väntar på anfall. Men när man dagligen känner av det sämsta örat så blir jag less. Jag har 10 mg Salures, SPC flakes samt rör i det sämsta örat.
Så det är inte så att jag har självmordstankar, jag orkar bara inte leva detta liv.

Jag har bra dagar också. Faktiskt. Men jag skriver sällan om det här. För detta är min ventil.
Jag kommer på sikt att även skaffa en fotoblogg då jag numera äger sen Systemkamera. Men det blir när jag klarar av att sitta mer framför datorn.
Just nu bloggar jag alltid från mobilen. Och appen vill inte lägga upp bilder.

Jag hoppas ni mår bra därute.
Ta vara på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar dig mitt hjärtegull! Du är en riktig kämpe!

Anonym sa...

Att vara stark är inte att aldrig falla,
att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta,
att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst,
att komma längst eller att alltid lyckas.
Att vara stark är att se livet som det är,
att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten,
slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas
när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit..

Tycker om dig för du är den du är!! <3
Kram A