torsdag 5 november 2015

Bubbla

Jag är som i en bubbla. Ett töcken. Kanske är det bra? En liten försvarsmekanism i allt det tunga. Det viktigaste är att man inte isolerar sig i dessa lägen. Och det försöker jag att inte göra. Hur mycket jag än vill dra täcket över huvudet så ska jag inte göra det.
Måndagen var riktigt jobbig med katterna. Vi vet ännu inte om Miina har lymfom eller om det är en kronisk inflammation i magsäcken. Biopsisvaren skulle dröja 10-14 dagar. Hon äter kortison just nu och vi håller på att byta foder till ett allergifoder som ska vara skonsammare mot magen. Zaphire har ögonsalva 3 gånger dagligen. Plus sin astmamedicin morgon och kväll. Så det är mycket nu.

Sen ska jag till ögon imorgon (idag) med mitt öga där synfältet är sämre i en del av ögat. Vi får se vad son sägs imorgon. Måste lämna kaliumprov också imorgon och sen hem till en vän. På fredag ska jag träffa en vän på stan. Så det är fullt upp. I helgen kommer jag dock inte orka göra något alls.
Säger jag nu ja. Vi får se.

Nu måste jag sova.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: