fredag 6 november 2015

Propp? Min MRS? Vad är det?

Har ett synfältsbortfall på höger öga som jag tidigare skrivit om. Var på återbesök till läkaren idag. Man ser en liten förändring på synfältet redan i början av 2014. På samma ställe. Men det var så litet så man tänkte inte på det då.
Fick pupillvidgande, dom gjorde OCT och sen fick jag träffa läkaren. Hon är helt underbar. OCT:n är oförändrad mot sist. Det är bra. Eller ja jo, den visade ju inga avvikelser annat än att höger synnerv är tunn. Men inte så det ska ge detta. Sen valde hon att göra en undersökning som heter Pentacam där man kollar linsen noggrant. Den visade inget. Och nu då? Jo hon gick inte och pratade med en annan läkare och jag ska få göra en angiografi av ögat. Hon skulle ringa röntgen och be dom granska bilderna noggrammare och även ringa neurologen och fråga om det kan ha med min Melkersson Rosenthals. Ja, vi får se helt enkelt. Mycket för mig just nu. Mycket tankar och funderingar angående mig och katterna.

Nu ska jag sova, som vanligt efter att jag bloggat.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: