tisdag 12 januari 2016

Besöket hos reumatologen

Jag har inte skrivit sedan i fredags. Jag har inte orkat. Min sänka är hög igen. Det betyder att Enbrel slutat ha effekt vilket jag befarade redan innan. Men att få det klargjort gjorde mig lite nedslagen. Skulle ändå fortsätta med den till det kommer ett nytt läkemedel som var på väg.
Fick en ny kortisonspruta i höger SI led och den hjälpte inte mycket tyvärr. Så i måndags så ringde jag tillbaka till reumatologen. Hade fått reda på av en med Ankyloserande Spondylit att medicinen är släppt. Det gav mig lite hopp. Imorgon bitti ringer min reumatolog och jag ska kämpa för den nya medicinen. Den är så ny att bipacksedeln inte är helt klar än. Eller, snarare vet man inte om vad den har för biverkningar helt. Men jag klarar inte av att vara så här trött. Det går inte. Jag vill träna. Men jag orkar inte träna knappt. Sen gör varenda steg jag tar ont. Sova är drygt. Men jag är ju så trött.
Så nu hoppas jag samtalet går bra imorgon.

Ta vara på er!

1 kommentar:

Love sa...

Älskade kämpe 💛 Du ÄR fantastisk! Kram fina du