fredag 8 januari 2016

I väntan på reumatologen

Sitter i cafeterian på sjukhuset och äter frukost. Jag har tid hos reumatologen 08.15. Det är egentligen för tidigt för mig, men vad gör man inte för sina värkande leder? 
Jag längtar verkligen efter att blogga, men har för mycket just nu så det blir ju mest negativt. Tro mig, jag vill inte vara negativ, men inläggen jag skriver blir tyvärr det. Därför bloggar jag inte lika mycket just nu.
Lederna gör bara allt ondare och jag hoppas på en lösning idag. Lösning och lösning, jag hoppas i alla fall på en kortisonspruta i höger SI led. Till att börja med, sen får vi se hur mina prover ser ut. Det avgör ju om det behövs en ny medicin eller inte. Jag vet inte riktigt vad jag vill. Att byta medicin är alltid skrämmande. Speciellt när det handlar om biologiska läkemedel. Haft Remicade, Humira, Remicade igen och har nu Enbrel. Haft Enbrel sedan maj 2014. Men tror inte den ger så mycket effekt längre. Den har varit så bra innan och jag är livrädd att byta. Men kan jag få en bättre livskvalité av det så kan det ju vara värt det. Om man inte får för mycket biverkningar. 

Jag ska verkligen försöka komma igång igen, skriva vettiga saker. Men nu ska jag avsluta och äta upp min frukost och gå vidare.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: