måndag 18 januari 2016

Desperat

Smärta. Det är vad livet går ut på just nu. Därför jag inte skriver så mycket. Jag klarar inte mer smärta. Jag pratade med min reumatolog i onsdags förra veckan och fick smärtstillande plåster utskrivet. Frågade om det gick ihop med mina antidepressiva, och det skulle dom göra. Men när jag tittar på fass så står det att dom inte ska tas ihop med mina antidepressiva. Skall undvikas står det. Ringde läkemedelsverket och dom såg samma sak, men inte vad som kunde hända. Hade tid hos min psykolog på eftermiddagen och tog upp det med honom. Tur för mig så hade min psykiatriker fått återbud så hon kom in. Hon läste i fass och sa nej. Jag ringde till reumatologen och berättade det. Efter några timmar så ringde sköterskan tillbaka efter att ha haft kontakt med min reumatolog och han sa att det ska gå.

Jag har haft panik sedan dess. Ringde återigen reumatologen idag och fick rådet att skriva via mina vårdkontakter till dom så skulle det vidarebefordras till min läkare.
Gick även till apoteket och deras system såg inte att dom inte skulle gå ihop. Men så tittade hon i fass och där står det ju, ska ej tas tillsammans med, hon ringde då upp Meda som gör mina antidepressiva och inte ens dom kan säga varför dom inte går ihop. Men dom skulle forska lite och ringa tillbaka till apoteket. Sen ringer väl apoteket mig. Vi får se.
Jag vill hellre ha en medicin som stoppar sjukdomen än morfin. Men nu känns det som det kvittar. Jag orkar inte med smärtan mer. Har dock mailat reumatologen så får vi se.

Nu har jag klagat igen. Men jag får panik. Det gör så ont.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: