söndag 15 december 2019

Att kämpa i motvind konstant

Detta år har varit ett helevetets år. Ett vidrigt år rent ut sagt. Jag önskar så att jag hade mer motivation att blogga. För det är verkligen en riktigt bra ventil.
I torsdags var jag hos tandläkaren. Jag mindes inte alls när jag var där senast. Men jag trodde det var förra året och att tandhygienisten var i år. Men nej. 2 år sedan jag var hos tandläkaren och förra våren jag var hos tandhygienisten. Detta år är så gott som bara blurr i min hjärna. När jag tänker tillbaka så vet jag ju att i mars gjorde jag koloskopi och jag sprang inte ens massa hos tandhygienisten då. Jag trodde förra året att detta år skulle bli bättre. Men så fel jag hade. Jag gör ett nytt försök och hoppas 2020 blir så mycket bättre. Men jag tror ingenting. Jag hoppas bara. Men jag tänker inte hoppas för mycket. Det positiva med detta år är att jag tog körkort.
Sista månaderna har dock bestått av tårar, frustration, rädsla och längtan efter att få träna. Jag har haft ont så jag inte vetat vad jag heter och jag äter nu kortison vilket gör att jag sväller och går upp i vikt. Sen att jag inte kan träna på det gör inte saken bättre. Jag får träna så länge jag mår bra av det. Men hittills så har jag inte gjort det. Hjärtat rusar iväg efter träning och det räcker inte med Bisoprolol just då. Jag blir så slut att jag bara ligger och hjärtat pumpar som en galning samt att jag är andfådd. Dessa dagar kan jag inte göra något alls. Då ligger jag bara.
På grund av allt så har jag fått göra en del omfördelningar i jul. Jag kan inte åka till pappa på annandagen. Jag är rädd att jag inte klarar av att köra hem. Jag är ingen trafikfara. Men jag vill inte bli liggandes i flera dagar.
Jag har fått tid på hjärtmottagningen nu i alla fall. Den 16 januari ska jag dit. Jag hoppas verkligen kunna komma tillbaka som ledare snart på Friskis & Svettis. Jag saknar det enormt.

Imorgon ska jag träna dock. Det är licensieringar och jag vill vara med och peppa. Det kommer ta en del av mig. Men jag får försöka kämpa på. Jag ser fram emot det dock.

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag hoppas att ni mår bra därute. Jag ska försöka uppdatera oftare. Men jag lovar inget.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: