onsdag 8 juni 2011

Metotrexat

Nu har nedräkningen börjat. På söndag börjar jag med metotrexat (som är ett cellgift). Känns ganska läskigt, men jag har hört att man inte mår så dåligt av dom små doserna som man äter för reumatiska besvär. Jag ska äta 8 tabletter 1 gång i veckan. Sen äter jag ju folacin också som tar bort en del effekt av metotrexatet, varav jag har fått 2 tabletter mer än vanlig dos eller hur man nu ska säga.
Men på söndag börjar jag med 3 tabletter och äter det i 2 veckor och sen ökar man det sakta för att se så att levern klarar av det. Provtagning blir det varannan vecka till en början och det känns ganska surt. Men det är bara att bita i det sura äpplet. Ordvits på hög nivå, eller kanske inte.
Provtagningsremisserna har jag redan fått hem och dom ville ha blodprover redan första veckan. Det hade jag verkligen inte räknat med, så snacka om att jag blev snopen *S*. Men, kan det här göra mig mindre stel och få mindre smärta så är det okej. Det är ju ett välbeprövat läkemedel iaf.

Nej, dags att tänka på refrängen. Sov gott när ni ska.
Ta hand om er!

1 kommentar:

ROXANNA - KAMP EFTER CANCERN sa...

Jo det har du rätt i.. :)
kramar tillbaka