torsdag 16 juni 2011

Värk

Den senaste veckan har jag haft värre smärta än jag brukar. Det är inte alls trevligt. Höften börjar säga ifrån också. Hoppas dock att det blir bättre snart igen.
På söndag börjar jag behandlingen med metotrexat och det är med skräckblandad förtjusning tror jag. Jag börjar med 3 tabletter/vecka dom första 2 veckorna och kommer sedan öka tills jag har 8 tabletter/vecka. Måste bara komma ihåg att ta ut Folacintabletterna ur dosetten då jag inte får ta folsyra på behandlingsdagen.
Sen gäller det att lämna blodprover varannan vecka under några månader för att se så att levern och blodet klarar av medicinen. Jag hoppas verkligen det. För då får jag börja med Remicade till hösten. Men för att börja med Remicade så behöver man äta metotrexat av någon anledning. Jag har för mig att det inte får någon effekt annars.

Jag ser allt som en resa, om ett halvår kanske detta är en del av mitt liv?! Då kanske det inte är någonting alls. Men just nu är det ganska skrämmande :S.

Ta hand om er därute. Nu är det dags för sängen.

Inga kommentarer: