måndag 7 november 2011

Conrad Murray döms för vållande till annans död

Michael Jacksons privatläkare dömdes idag för vållande till annans död. Michael Jackson avled den 25 juni 2009 av en överdos av narkosmedlet Propofol. Jag har länge följt detta då Murray uppenbarligen inte funnits i rummet när Michael Jackson fick hjärtstillestånd. Pga att läkaren inte var i rummet när MJs hjärta stannade så kunde han inte räddas.
Jag sörjer fortfarande "King Of Pop" och han kommer alltid vara min stora idol.
Domen kan som mest bli 4 års fängelse och förkunnas den 29 november. Conrad Murray kommer inte att släppas mot borgen i väntan på domen. Det känns så skönt att alla nära runt MJ får upprättelse. Framför allt hans barn.

Må du vila i frid nu Michael!

2 kommentarer:

Katie Rebekah sa...

Jag låg inlagd på Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus då beskedet om Michael Jacksons död gick ut över hela världen . . . Vi var alla chockade! Allt kom av sig den dagen!

May you Rest in Peace Michael <3

Och Lina, tack för dina ord <3 Varma kramar, Katie

Lillasyster. sa...

Svar: Ja... Det är fruktansvärt jobbigt. Jag gråter minst två gånger i veckan för att jag inte vet om jag klarar det här. Allt är så svårt och man måste göra allt på en gång, och så fort man är klar med någonting så måste man börja råplugga inför nästa sak, man hinner liksom inte andas emellanåt.
Tack, du vet att jag finns här för dig också. <3