tisdag 29 november 2011

Uppdatering Humira


Bild på Humira förfylld injektionspenna

I torsdags var jag på reumatologen för att ta den första Humirasprutan. Jag var såklart riktigt nervös när jag närmade mig mottagningen. Dagen hade gått snabbt då jag var på dagvårdsrehaben hela dagen. Men när jag närmade mig reumatologen så fick jag lite fjärilar i magen. Inte så lite heller. Själva sprutan i sig tycker jag inte är så farligt, utan mer att det är ett nytt läkemedel och att man inte vet hur just jag reagerer på medicinen i sig. Allt gick bra. Men jag kan tycka att det är lite otäckt att man inte ser nålen. Man sätter pennan mot benet och trycker till, då åker nålen in i benet och sen injiceras vätskan på ca 10 sekunder och sen åker nålen ut igen. Man har liksom ingen kontroll. Men jag vänjer mig nog.
Efter det så har jag mått ganska bra. Har dock inte fått så mycket effekt utav den än. Men jag hoppas att den kommer, effekten alltså.

Jag ska försöka skriva lite oftare, men jag är så trött pga rehaben och all träning så att jag har inte riktigt orkat.
Ska försöka bättra mig.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: