söndag 6 november 2011

ReumaRehab

Imorgon klockan 09.00 ska jag infinna mig på Reumatologen för att påbörja rehabilitering. För mig har alltid ordet rehab haft med missbruk att göra. Men så är inte fallet här kan jag säga. Måndagar och torsdagar mellan 08.45-16.00 i fem veckor ska jag vara där. Det är en hel del träning. Vattengympa, styrketräning, handträning och så en del föreläsningar.
Det här kommer bli en utmaning utan dess like för mig då jag inte är van att hålla igång så många timmar på en dag. Men, jag får utmana kroppen nu. Synd bara att tröttheten är tillbaka med förnyad kraft efter Remicadebehandlingarna som faktiskt tog bort en del av min trötthet. Men, vi får se hur det går nu. Ska i alla fall lämna nya prover på fredag så får vi se vad sänkan visar då. Eventuellt att jag kan få Humira om mina värden är sämre igen, men jag vet inte alls. Jag har en ny läkare och jag vet inte hur hon ställer sig till det. Kanske hon tycker att jag ska smälla i mig en massa NSAID preparat, men det kan hon glömma. Jag tål inte det för fem öre.
Men håll tummarna för mig imorgon nu. Att jag orkar med. Jag SKA orka med detta.
Nu blir det snart sängen.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: