lördag 3 december 2011

Ny smärta

Förra helgen började jag få en ny smärta. En ny smärta för mig som "bara" haft problem från bäcken och rygg. Det blev ett snack med sjukgymnasten på Reuma Rehaben i måndags och hon tog sig en titt. Min ordinarie sjukgymnast var sjuk, men en annan i teamet tog sig tid att titta. Det drogs och slets och vreds och hade sig och det visade sig att smärtan tyvärr sitter i leden och inte i en muskel. Vi skulle avvakta tills min ordinarie sjukgymnast var på plats och i torsdags var jag dålig och kunde inte gå på rehaben, så jag vet inte om min sjukgymnast var tillbaka då.
Men troligtvis behövs det en kortisoninjektion i höften. Det görs i en operationssal och man använder ultraljud för att se vart nålen ska in. Det känns så stort. Jag har fått kortisoninjektion innan men aldrig i en led. Bara i senor. Men någon gång ska väl bli den första.
Smärtan har tyvärr inte gett med sig så jag ska ta upp det igen på måndag. Känns inte alls lockande, men jag vet att gå med en inflammation är inte alls bra för leden då den lätt bryts ned pga att ledvätskan är frätande.
Så, det är bättre att få det gjort. Men jag vet inte när jag ska ha tid för det, men hälsan går ju trots allt först. Men jag vill gå färdigt rehaben först. Det är bara 2 tillfällen kvar. Jag kan inte fatta att det redan gått 4 veckor och att det bara är 1 vecka kvar.

Nog om det. Men jag gillar inte att man får ny smärta som man inte är van med. Det gör mig rädd att sjukdomen blir sämre. Men förhoppningsvis så stoppar behandlingen med Humira upp förloppet.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: