onsdag 28 december 2011

Kontakten med psykiatrin

Senaste tiden har jag haft väldigt lite kontakt med psykiatrin, jag har inte riktigt behövt kontakten så ofta både enligt mig själv och min kurator. Men nu håller allt på att rasa igen känns det som. Allt är bara för mycket. Idag ringde min kurator upp mig efter ett uppgivet meddelande från mig på telefonsvararen. Hon ska följa med mig på överlämnandesamtalet på arbetsförmedlingen den 25 januari och sen så förstod hon att jag inte mår riktigt bra. Så, hon ringer mig igen nästa vecka och så har jag tid till henne veckan därpå.
Fick även en tid till min PAL (patientansvarig läkare) den 11 januari så nu känns det som att det flyter på. Just nu behöver jag psykiatrin mer igen. Jag blir utförsäkrad och det skrämmer mig nå så vidrigt.
Visst, jag är inte självdestruktiv just nu. Men jag är rädd att bli igen. Tror inte det händer så lätt men man vet aldrig. Jag vill inte hamna i helvetet igen. Jag har varit där under en del år och det var inge trevligt. Inte trevligt alls.

Hoppas att ni har det bra därute.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: