tisdag 20 december 2011

Det här med julen

Julen närmar sig med stormsteg nu. Alla julklappar är inköpta och inslagna. Idag var vi och storhandlade inför julen. Allt för att slippa det ju närmare julen vi kommer. Jag hämtade ut mina glasögon idag också. Äntligen så känns det rätt. Så nu sitter dom på. Känns konstigt bara med nya glasögon.
Åter till julen då. Jag har inte firat en ordentlig jul dom senaste 3 åren pga att jag har mått så dåligt och förra julen så jobbade mina närmaste. Jag har ju haft jobbiga problem med magen så jag har inte kunnat och orkat vara med på julfirande.
Men i år har jag verkligen sett fram emot att fira en ordentlig jul. Men, alla runt mig faller som furor i förkylning och feber. Jag har inte direkt nå bra immunförsvar pga Metoject och Humira. Och jag tar Humirasprutan igen på torsdag och då sjunker det ytterligare i några dagar. Så, hur blir det nu då? Ska jag fira jul som det är bestämt med risk att åka på lunginflammation eller liknande. Eller ska jag låta bli?
Det är för mig ett svårt val just nu. Jag har hört om dom som blivit riktigt dåliga och hamnat på sjukhus av en vanlig förkylning. Så det är svårt.
Vi får se hur närmaste dagarna blir. Men, annars så får jag vara nöjd ändå.

Nu ska jag strax lägga mig.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: