onsdag 28 december 2011

Prednisolonvikt

Jag har nu varit utan prednisolon i ca 1,5 veckas tid. Men jag går inte neråt i vikt. Varför? Jag har gått upp nästan 20 kg sen i april när jag började äta prednisolon. Visst, jag kan ha dom flesta av mina kläder och vikten har satt sig enbart som en fettknöl på magen. Helmysko, men jag har läst om att det kan bli så. Jag vill verkligen gå ner i vikt. Jag vill vara som innan. Absolut inte smal, jag passar inte att vara smal. Men mer normal. Sen är jag iofs många kilo ifrån när jag var som störst också, men ändå.
Någon annan som har erfarenhet hur lång tid det tar efter man slutat med prednisolon innan man börjar märka av det? Jag tränar minst 2 gånger i veckan numera mot att jag tränade 0 innan.
Jag vill gärna ha svar.

Ta hand om er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick Prednisolon för borrelia. Gick upp 20 kilo. Det var skitsvårt att gå ner efter vad jag än gjorde. Så är det med kortison. Ett år tog det för mig att gå ner sedan kom jag tillslut ner på 65 kilo. Läkaren sa att det påverkar kroppen ungfär ett år efter. Jag blev plufsig i ansiktet. Såg mina kinder i ögonvrån.

Lina sa...

Tack för att du skrev anonym!
För mig känns det ändå "okej" när det är pga kortisonet. Jag har nu inget alls och jag tränar. Tar det ett år så tar det de. Jag är så tacksam för att du skrev att det kan ta ett år för kroppen att bli av med ja verkningarna av kortisonet.
Inge roligt att gå upp i vikt, men då är det inte mitt fel eller hur jag ska skriva. Hoppas du mår bra efter din borrelia och återigen tack!

Anonym sa...

Linda heter jag föresten:)