torsdag 15 december 2011

Moclobemid/Aurorix

Jag har i många år ätit antidepressiva. Men det var inte fören i början av 2006 som jag började med Aurorix, även kallad Moclobemid. Den räddade mitt liv. På riktigt. Jag var svårt självdestruktiv och var på akuten minst 1 gång i veckan på grund av skador eller intoxer. Men när jag började med Aurorix så blev allt så mycket bättre. Jag fick ECT i samband med starten av Aurorix, och det räddade mitt liv. Jag hade begått självmord annars. Jag såg ingen annan utväg. Men, här sitter jag nästan 6 år senare och mår ganska bra.
Men, nu verkar det som att mina tabletter håller på att utgå. Moclobemid går inte alls att få tag på och inte heller Aurorix. Hon på apoteket fick tillslut tag på 100 150 mg tabletter och det räcker inte ens en månad. Jag blir rädd. Ska jag behöva sluta med dessa tabletter nu? Hur ska jag klara der mitt under utförsäkring och allt?
Jag hoppas min kurator kan ringa mig imorgon och att jag får akuttid till min läkare. Detta måste lösas snarast, om inte så måste jag börja trappa ut dom rätt snart då jag inte har många tabletter kvar.

Kul juldilemma!
Ska försöka sova nu.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: