fredag 8 juni 2012

Alltid krångel

Jag har världens bästa läkare inom psykiatrin, eller ja, nästan i alla fall. När det kommer till recept och sådana saker så är hon inte världens bästa. Det är alltid något som krånglar. Som nu hade hon skrivit ut Nitrazepam 5 mg 50 stycken och intervall 1 månad. Vad felet är? Kanske ska skriva felen. Jo, 50 stycken 5 mg Nitrazepam går EJ på högkostnadsskyddet därför har jag ALLTID (utom nu) fått recept på Apodorm 5 mg. Mer då? Jo, intervall på 50 tabletter och 1 månad funkar inte riktigt när jag tar 2, TVÅ, tabletter till natten och det är hon mycket medveten om också.
Idag är en dag när jag inte orkar med krångel. Jag ORKAR inte med det. Så jag skällde på deras telefonsvarare uppe på ångestmottagningen. Får se om någon ringer tillbaka. Jag hoppas nästan det. Att dom inte bara ändrar receptet. När det gäller mediciner så har det ALLTID varit krångel. Även när jag hade APO-DOS.

Jag är så less på sådant här. Jävligt less.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: