söndag 10 juni 2012

Reumatologmottagningen

Inget går riktigt som jag vill. Jag skulle få en tid inom 6 veckor till min läkare på reumatologen. Alltså senast vecka 25. Senast. Det kom dock aldrig någon kallelse och eftersom man nästan alltid lämnar prover inför ett läkarbesök där så ringde jag i fredags. Då hade dom ingen tid fören 2 juli. Det är vecka 27. Jag skulle ha tid senast vecka 25. Anledningen att det var så viktigt med den här tiden var att det inte skulle bli något glapp när det gäller min behandling. Jag skulle ta dom injektioner Humira jag hade hemma, och det var 3 stycken och sen få tid.
Nu får vi se hur det blir med Humiran om jag ska ta 1 injektion till innan jag ska till läkaren, eller om jag ska vänta. Min rädsla är dock att jag ska börja må ännu sämre och sedan är sommaren förstörd. Men, vi får se. Dom skulle återkomma om Humrian nästa vecka när min läkare är tillbaka igen. Så, den som lever får se.

Ibland blir det inte som man tänkt sig, livet fungerar så, jag vet. Men med min känslighet och så vidare gör att jag behöver struktur. Och ja, ibland blir det kaos i min hjärna.
Kanske det kommer fram om det blir ett gemensamt möte med psyk och reumatologen. Jag hoppas det blir ett sådant möte. För det handlar inte bara om det ena eller det andra, utan om det ena OCH det andra.

Dagen har varit lång. Så snart dags att sova.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: