torsdag 1 januari 2015

2015

Första januari går mot sitt slut. Jag har ångest över att detta år ska bli lika jobbigt som 2014. Jag vet att det bara är jag som kan göra det bättre. Men jag har sjukdomar som sätter käppar i hjulen hela tiden.
Många tankar om jag ska fortsätta gå till min psykolog eller inte. Visst är han bra och så, men ibland är jag bara där ca 30 minuter. Och oftast har jag tid 09.00 på morgonen. Alla reumatiker vet hur svårt det är med morgontider. Och sen då vara klar 30 minuter senare gör mig bara frustrerad. Jag ska prata med honom när jag ska dit den 15 januari. Får se om det är värt det eller inte.
Redan på måndag börjar sjukhusbesöken. Det börjar med reumatologen på måndag. Sjukgymnasten på reumatologen på onsdag och diabetessköterskan ringer på fredag nästa vecka.
Veckan efter är det provtagning, psykolog samt ögonbottenfotografering. Veckan efter är det tandläkaren. Och säkert psykologen om jag väljer att fortsätta. Inget ändras, allt bara snurrar på i samma gamla cirkel. Sjukhusbesök på sjukhusbesök. Däremellan ska jag hinna gå på gymmet samt promenera. Och vara social.

Jag hoppas erat 2015 blir som ni tänkt er.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: