måndag 19 januari 2015

Kommer aldrig bli mig själv

Jag är förstörd. Så fruktansvärt förstörd. Samhället vi lever i idag är vidrigt. Att känna att man måste vara smal för att duga. Att ha panik för att jag ätit 200 kcal över det jag "får" på en dag. Att vara så rädd att misslyckas, att hela livet behöva banta för att vara smal.
Jag är inte smal av mig själv. Jag går lätt upp i vikt. Jag är reumatiker och kräver kortison till och från och tyvärr så går jag upp i vikt av den. Utan att jag äter mer.

All hets kring vikt får mig ärligt att vilja dö. Jag vill inte leva i denna värld där jag inte passar in. Banta, träna leva på luft. Jag gör det. För att det är ju det man ska. Jag är arg och jag är ledsen.
Hur ska jag orka med allt tjat om vikt, mat, dieter osv? Jag får panik. Idag har jag mått så fruktansvärt dåligt. Jag vill inte må så här. Jag vill inte.

Så ledsen och vet inte hur jag ska orka.

Inga kommentarer: