söndag 4 januari 2015

Jag vet inte längre vem jag är. Vart jag hör hemma.

Jag vill inte ha det så här som jag har det. Med sådan trötthet att jag inte ens orkar starta datorn. Jo, jag bloggar därifrån nu, men normalt sett så orkar jag inte starta datorn ens. Känslan i kroppen är ren och skär energilöshet. Känns som energin ligger på minus. Jag förstår inte varför. Och jag vill veta varför. Ju mer jag utsätter mig själv för desto tröttare blir jag. Så nej, jag vänjer mig inte vid det och blir piggare ju mer jag gör. Det tömmer min lilla energidepå som jag kanske hade. Eller så hamnar jag ännu mera på minus.
Idag har jag badat och duschat. Jag är helt slut. Jag är som död. Jag orkar ingenting. Och värre blir det. Blodvärdet är det inget fel på. Sänkan och CRP går nedåt stadigt med Enbrel och det borde göra mig piggare, men nej. Tröttheten gör att jag sitter här och skakar. Jag har bra kalium och så vidare. Tar redan B12-sprutor och ja, jag vet inte. Jag orkar ingenting. Jag vill inte vara denna sönderfallna människa jag har blivit. Visst, under mina värsta år med psykisk sjukdom så vände jag på dygnet och sov hela dagarna. Nu går jag och lägger mig 00.00 och går upp 10.00 tar insulin, äter frukost och går och lägger mig igen. Sover i alla fall 2 timmar till. Om jag inte har något inbokat. Har jag det så måste jag se till att var ledig dagen efter då energin är borta.
Jag börjar avsky den jag är och den jag blivit. Nu har jag inte valt mina sjukdomar dock. Och jag vet inte om det är dom som är orsaken till denna fruktansvärda trötthet.
Jag vet bara att jag inte orkar mer snart. Och det är inte för att jag är deprimerad eller så, utan för att jag inte har något energi.
Jag har så många drömmar. Så många mål. Men jag orkar inte kämpa för dom som det ser ut just nu.

2015 skulle bli mitt år. Det skulle bli bättre än 2014. Det kan det ju absolut bli, men känslan är att det inte blir så. Jag ska till min reumatolog imorgon. Då ska jag ta upp tröttheten. Får se om han kan göra någonting. Jag vill höra hemma i den värld jag vet finns där ute.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: