tisdag 13 januari 2015

Panikslagen

Sen i slutet av förra veckan så har jag haft lock för mitt öra och tryckkänsla. Detta på grund av mim sjukdom Menieres. Det slutar oftast med ett kraftigt yrselanfall som varar upp till 8 timmar. Trycket släpper då den kraftiga yrseln börjar och jag får samtidigt svår tinnitus på det örat. Natten till idag vaknade jag med det. Fy fan. Jag har aldrig varit så yr i hela mitt liv. Jag har alltid kunnat ta mig upp för att ta postafen eller primperan. Men jag kunde inte röra mig alls. Tack och lov då bor jag inte ensam så väckte mamma genom att skrika på henne. Hon fick komma med postafen samt en Stesolid på 5 mg. Tänkte det skulle få mig att somna. Men nej då. Det var riktigt nära att jag fick gå upp för att kräkas. Jag tror att om jag inte haft min fobi så hade nog så varit fallet. Efter ett par timmar kunde jag gå upp och på toa, sen somnade jag. Samt att efter frukost så sov jag igen.

Nu är jag panikslagen att jag ska vakna likadant i natt. Men, det troliga är att det inte blir så.
Jag ska till öronläkaren imorgon och jag hoppas på annan behandling.

Ta vara på er

Inga kommentarer: