onsdag 20 maj 2015

Menieres och träning

Jag har ju Menieres sjukdom som är en yrselsjukdom. Och jag har fastnat för Zumba. Tyvärr har jag märkt en klar försämring i mitt sämsta öra av just Zumban. Jag körde det sist för en vecka sedan och efter 5 minuter så slog det lock för örat. Ett tecken på försämring i sjukdomen. Varit småyr hela tiden och knappt kunnat åka bil.
Nu har jag varit utan en vecka och mår bättre. Tyvärr. För jag älskar verkligen Zumba. Man blir glad av det.
På grund av detta så är det enbart promenader just nu. Eller powerwalk kanske man ska skriva. Men det är inte alls lika roligt. Men det är ju motion.

Försökt med att jogga också, men då fick jag så ont i rygg, nacke och huvud så det var inte värt det. 3 dygns helvete. Nej. Jag har ju mina begränsningar så jag får ta det. Just nu.

Kunde jag välja bort en diagnos så skulle jag välja bort Menieres sjukdom utan att tveka. Visst att ha Ankyloserande Spondylit är inte roligt. Men den knockar mig inte som yrselanfallen gör.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: