torsdag 29 september 2016

Utsättning av Norspanplåster

Jag har haft Norspanplåster sedan i Februari pga smärta. Detta är ett ämne som heter Buprenorfin och har för mig varit både bra och dåligt. Dåligt för att det verkar ha tagit bort effekten på mina antidepressiva. Det känns som att jag äter sockerpiller. Och min psykiatriker kläcker ur sig att så kan det bli med Norspan och Mao-hämmare. Så jag bokade direkt en telefontid med min reumatolog för att diskutera detta med honom. Han var helt med på noterna och skev ut Oxynorm istället. Men dessa endast vid svår smärta.
Så i tisdags tog jag av mig plåstret och har sedan dess känt av lite småmysko symtom i kroppen. Jag vet ju att utsättning av morfin inte är det roligaste. Så min psykiatriker skrev ut Atarax och Loperamid ifall det blir riktigt jobbigt. Idag är magen ur lag men inte mer än jag står ut med. Jag har huvudvärk och sover inte så bra. Imorgon är dygn 3 och det är det som kan vara värst. Men det måste gå. Jag klarar detta. Måste klara detta. Det som är, är ju att det blir ingen träning under dessa dagar. Behöver inte mer än vad jag redan får av träning.
Men nästa vecka räknar jag att vara tillbaka igen. Kanske till och med bättre. Vi får se. Det är dock inte roligt att sätta ut vissa läkemedel. Det kan vara ett helvete. Och då inte bara morfin.

Jag njuter av mina bebisar under tiden.


Översta bilden är Wimsa snart 6 månader. Nedersta Zaphire på 4 år. Mina älsklingar.

Ta vara på er!

1 kommentar:

Laura sa...

Hittade hit via google när jag sökte på SpA... har inte alls läst mycket ännu, men lider med dig med tanke på dina diagnoser och det kriget du måste genomleva varje dag. Det enda jag kommer på att skriva är "kom ihåg att diagnoserna definierar inte dig som person", ett citat som jag tagit till mig genom livets gång.

Lycka till i detta jobbiga med att byta läkemedel.